Balthazar Boma in de Far West

11 juli 2012 - Glacier National Park, Verenigde Staten

Hi guys,

bedankt voor de reacties, leuk om iets van het thuisfront te horen, alhoewel we absoluut niet jaloers zijn op het weer! Het is hier nu 10:00 pm, we hebben zicht op een gletsjermeer (glacier lake), de temperatuur is zo'n 23°, het zonnetje is net onder en de bergen weerspiegelen in het meer. Tja...

Ik ben er gisteren niet geslaagd om foto's online te zetten, de internetverbinding was absoluut niet stabiel. Probeer ik na mijn blog' goed te maken.

Maar nog eventjes terug naar gisterenavond. Toen Anton onze gastheer zag, met gekrulde snor, klein postuur, zei hij dat hij op Balthazar Boma leek. Anton had gisterenavond nog zin om in de hot tub te gaan, maar het was al laat en ik had hem beloofd om dat vanochtend te doen. Om 7u30 ben ik samen met hem in de jacuzzi gaan zitten, lekker brobbelen in het warme water met  het ochtendzonnetje op onze snoet. Heerlijk!  Hilde komt enkele foto's nemen, en een beetje later zit ze lekker mee te brobbelen.  Plots passeert Balthazar in een ochtendjas in tijgerpatroon. Hij mompelt een goede morgen. Als we na een tijdje uit de hot tub zijn, komt Balthazar (zijn echte naam is John) met een koffiemok in zijn handen in de jacuzzi zitten. Ik hoor hem telefoneren over de kleur van zijn tulpen. Balthazar is er zeker anderhalf uur blijven inzitten. Het leven gaat traag in de Far West! Willem heeft dat ook ondervonden. Toen hij aan het chatten was met Mrs. X viel het internet plots uit. Paniek! Wat gaat Mrs. X nu denken? Gelukkig was het na een tijdje terug actief.

We ontbijten en zitten met andere gasten aan tafel. Een echtpaar uit Calgary (zij zijn de drukte van de stampede ontvlucht, wij gaan er overmorgen naartoe) en een koppel uit Montana. We keuvelen wat, altijd gezellig met Amerikanen praten, je voelt je hier zo thuis.

Na het eten bezoeken we Nevada city, één van de goudstadjes. Er is een museum met oude muziekmachines, een soort orgels, waarvan de meesten nog werken. We stoppen er enkele centen in en de toestellen spelen vrolijke deuntjes uit vervlogen tijden. Daarna bezoeken we het spookstadje. Veel huisjes zijn gerestaureerd, sommigen nog niet. Toen de goudkoorts voorbij was vertrokken de meeste inwoners, de huisjes raakten vermolmd, velen belandden in de haard van de overgebleven bewoners. Aan de overkant van de weg staat een vervallen treinstel.

We rijden anderhalve mijl verder en bezoeken Virginia City. Vele huisjes staan open en we kunnen binnenkijken in de oude winkeltjes, bij de kapper, de apotheker.,... In één van de winkeltjes is een fotoshop, je kan er oude foto's laten nemen in klederdracht. Kobe ziet dat zitten en nadat hij ons overtuigd heeft van hoe sjiek zoiets is stappen we de winkel binnen. Het resultaat is binnen enkele weken te zien in Leieland! We kopen nog wat snoep (Anton had gisteren al de candyshop gezien) die ter plaatse wordt gemaaakt en vertrekken dan naar St.Mary, een zestal uur rijden, waar we morgen de 'Going to the sun highway' zullen verkennen, één van de mooiste routes van de U.S.  Dan rijden we door naar Calgary. De lange ritten zijn niet echt lastig, de prachtige landschappen zijn een streling voor het oog en de sfeer is opperbest in de wagen, bij momenten zingen we mee met de muziek. Er is ook bijna geen verkeer, gewoon relaxen en kilometers vreten.

Zo, morgen verlaten we onze geliefde States, we zullen ze missen ! Maar Canada wacht op ons.

Tot de volgende, groetjes vanuit het Glacier National Park!

De Leielanders

1. Eva (a.k.a. Mrs. X):
    12 juli 2012
    Er was toen eventjes een momentje van verbazing, maar ik had zo een vermoeden :)
  2. Nonkel Gino en tante Anne:
    12 juli 2012
    Hallo daar, alweer een unieke dag zo te lezen.

Vandaag heeft het eens niet geregend aléé totnogtoe dan.
    Nog zes dagen werken en ook ik ben in verlof (Gino) we leven er naartoe, eindelijk wat rust.

Grtjs nonkel Gino en tante Anne.
  3. M.R. + A:
    12 juli 2012
    Anton eerst een snoepje, toch niet je mopje. Een duif zit in een boom boven een koe. Ze roept roe-koe. De koe antwoordt roe-duif.
    U.S.A. heeft jullie mooie dagen bezorgd. Ik ben blij dat we mee mogen genieten. Ginder spelen jullie dezelfde rol als thuis.
    Seffens spelen de kampioenen nog eens en kunnen wij ook John zien.
    Morgen zijn jullie een tijdje Canadezen. Hopelijk vinden zij het niet speciaal Belgen met een Canadese auto aan de grens.
    Veel reisgenot in Canada. Ik kijk nu nog naar de foto's.
    Groetjes moe.
  4. Die van 14:
    13 juli 2012
    ciao leuke verhalen en echt mooie foto's ..we genieten mee van jullie avontuur..en verlangen enorm naar het onze, omdat vooral het weer hier geen aangename vakantiesfeer brengt... hoe komt dat toch dat een mens die regen zooooo kots beu kan zijn :-)