Van Vancouver Island naar Vancouver

24 juli 2012 - Vancouver, Canada

Hi guys,

het einde is in zicht, maar toch...

gisteren :

We nemen de veerboot in Swartz Bay om de oversteek te maken naar Tsawwassen. Tja, what's in a name? Het is een prachtige overtocht, we varen tussen de eilanden door. Een coastal naturalist geeft ons een half uurtje uitleg over de natuur. Dat is het leuke hier, je kan steeds iets bijleren tijdens het wachen. Na anderhalf uur zijn we terug op het vasteland. We komen in een file terecht, een vrachtwagen heeft zijn lading gravel verloren en wij hebben een uurtje wachten gewonnen, zonder coastal naturalist...

We rijden terug naar het hotel om onze valiezen uit te laden, we moeten immers onze huurwagen terug inleveren. We zullen Vancouver bezoeken met het openbaar vervoer. De wagen moet naar de luchthaven. Kobe gaat met mij mee, Hilde, Willem en Anton gaan rechtstreeks naar het centrum. We hebben daar afgesproken.

We zullen onze wagen missen (bijnaam WIEJIEWIE). De nummerplaat was 974 WJW. Vrij vertaald We Jin Weg. Onze trouwe vierwieler heeft ons 5.698 km veilig en comfortabel vervoerd tijdens onze vakantie. ( te vergelijken met een ritje Wevelgem - Istanbul heen en terug) Toch hebben we niet de indruk dat we veel in de auto hebben gezeten.

Kobe is zichtbaar ontroerd als hij afscheid neemt van WIEJIEWIE, de clown!

We komen terug samen om 04:00 pm bij de stoomklok in Gastown. Daarna lopen we wat rond in het centrum, eten er iets en bezoeken Chinatown. Om Chinatown  te bereiken lopen we door een grimmige buurt. Er zijn honderden onguur uitziende types die de straat bevolken, eigenaardig genoeg vooral aan één kant van de straat. Wij kiezen voor de zekerheid de andere kant. In Chinatown zijn er veel shops met typische prullaria en uiteraard Chinees eten. We lopen nog even naar een huis waar de grootmoeder van Jimi Hendrix gewerkt heeft en waar Jimi muziek heeft gespeeld tijdens zijn vakanties. Dan met de skytrain terug naar het hotel.

Vandaag

We slapen uit (tot 08:30 am) en vertrekken terug naar downtown. Eerst bezoeken we Granville Island, een klein eilandje waar vroeger veel industrie was. In de jaren 70 tranformeerde het langzaam naar een toeristische trekpleister, met een grote openbare markt, super veel eetstandjes, een kunstacademie, kunstateliers,... Een straatartiest is zijn act aan het opvoeren en we kijken mee. Hij speelt een immigrant uit Absurdistan die very poor is. Eén van zijn mopjes: My family is very poor. Last night we had to eat noodles....We really loved that dog !

We rijden met de bus naar Stanley Park waar we het aquarium bezoeken. Er is een 4D film over dieren. Dan bezoeken we de verschillende aquariums, zien alligators, dolfijnen, beluga's (mijn favorieten), slangen,... De tijd gaat snel en om 06:00 gaan we eten, want vanavond staat er nog iets leuks gepland: Theater Under The Stars. In het park wordt er tijdens de zomer elke avond een musical opgevoerd in openlucht. Vanavond staat Titanic geprogrammeerd. En het wordt weeral een onvergetelijke belevenis, een mooie afsluiter van een super-reis!

Morgen bezoeken we nog enkele zaken in de omgeving van het hotel, en dan zal het stilaan tijd worden om de valiezen te pakken..

Groetjes van de Leielanders !

1. Walter en Jeanine:
    25 juli 2012
    Ach het afscheid zal zeker niet zo leuk worden vooral van Wiejewie die jullie zo trouw op reis nam.
    Maar eens de valiezen gepakt zal de terugkomst naar Wevelgem ook wel kriebelen en het thuisfront zal jullie met open armen ontvangen.
    Herinneringen aan die mooie reis zullen af en toe in jullie hoofd spelen.
    Goede terugreis en aan iedereen WELBEDANKT.
  2. M & M:
    26 juli 2012
    Mooie liedjes blijven niet duren, hé. Met jullie reisverslag hebben we vanuit het kleine Belgïe mee kunnen genieten. En dat was een plezier. Een mooi reisverslag, van jullie zeer actieve reis. Het was een waar genot om mee te gaan met jullie 5700 kms lang.
    We wensen jullie een zeer goede vlucht terug. Thanks!
  3. Nonkel Gino en tante Anne:
    Hallo daar,

Leuk dat alles totnogtoe goed verlopen is. Jan de vele km's of miles rijden is voorbij. Je gaat straks eens goed kunnen uitrusten op het vliegtuig. Ja voor Jullie is het bijna afgelopen, voor ons moet het nog beginnen.
    Morgen moet Anne nog eens naar Gent en dat voor har laatste dag. Nog een fijne afsluiter van de reis gewenst, en een behouden terugvlucht.

Groetjes aan iedereen,

nonkel Gino en Tante Anne.
  4. M.R. + A:
    26 juli 2012
    Mijn reactie is zoek. Kijk bij de reacties aan de zijkant.
    Groetjes moe.