Peru : het avontuur begint...

30 juni 2013 - Lima, Peru

Hallo,

ziezo, we zijn veilig geland in Lima. De Hollanderkes hebben ons weer eens lekker verwend met drankjes en hapjes. Onderweg hebben we schitterende zichten op het eindeloze Amazonewoud met zijn kronkelende rivieren.  Gisterenochtend zijn we om 5 uur thuis vertrokken en om 18:15 lokale tijd hebben we onze eerste voetstappen gezet op Peruaanse bodem. (thuis was het dan al 2:15 in de ochtend). Eerst nog wat aanschuiven bij de douane voor we onze 'kliklak' stempel krijgen, wat geld wisselen en dan de aankomsthal binnenwandelen. Er staan tientallen Peruanen met bordjes te zwaaien, gelukkig stond onze naam er ook tussen. Een ietwat ouder heerschap staat te trillen op zijn benen, (superzenuwachtig !) om die 5 vermoeide Belgjes naar hun slaapplaats te brengen.. Hij laadt de valiezen in het minibusje, loopt naar de parkeerautomaat om zijn biljet te betalen, en spurt dan terug naar de bus.Een pittig detail aan die mens zijn zijn neusharen die letterlijk enkele centimeters uit zijn neus bengelen.  We rijden door het inmiddels donkere Lima, valt goed mee, zeker niet zo hectisch als in Vietnam! De chauffeur (Gorge) kletst dat het een lieve lust is. Hij kent geen woord Engels, ik probeer mijn beste Spaans boven te halen, maar als ik hem niet versta, dan herhaal ik zijn laatste woord, mompel er 'si' achter en knik instemmend. Blijkbaar is dat voldoende. We betrekken onze kamers, Hilde, Willem en Anton gaan direct slapen. Ik ga met Kobe nog een paar pilsjes drinken en schrijf mijn eerste blog. Zo, nu lekker onder de wol. Morgen verkennen we Lima. De groetjes in België van de Leielanders!!!

1. Ann:
    1 juli 2013
    We zien er al naar uit! Nog een weekje. Spannend.... en leuk om jullie ervaringen in Peru te lezen. Vele groetjes uit het zonnige Wevelgem.
  2. Walter en Jeanine:
    1 juli 2013
    De geluksvogels hebben weer hun vleugels uitgestrekt en ditmaal naar een, zonder twijfel, prachtige reis. Wij wensen jullie het allerbest.
  3. Luc @ Kathleen Vercruysse - Coine:
    1 juli 2013
    We vroegen ons vanmorgen op de briefing af of jullie al vertrokken waren....Net als voor Schotland zijn we in snelheid geklopt.
    Het ene moment nog druk aan 't werk, en na één keer met de ogen knipperen zit meneer met gans zijn ménage in een ander werelddeel!

Geniet er van!
  4. Nonkel Gino en tante Anne:
    Hallo daar geluksvogels, terwijl Jullie van het mooie Peru

gaan genieten zal deze vogel wel nog enkele weekjes

werken. mischien zels met een temperatuur 24 graden

op het einde van deze week.

Nu ja onze tijd komt ook nog hee.

Groetjes aan iedereen vanuit Lauwe (waar de zon uitzonderlijk aan het schijnen is)

Nonkel Gino en Tante Anne
  5. De stille wilde:
    1 juli 2013
    Tedju, tedju ... En wij hier maar travakken ! We zullen met plezier jullie avonturen mee beleven en zijn benieuwd hoe het nationale gerecht van Peru jullie zal bevallen. Moet je zeker eens proberen en een foto van nemen als bewijs dat je alles op at.
  6. Catherine:
    Hallo Zuidamerikaantjes,
    Een land waar ik ooit eens hoop te komen !! Ik volg jullie nauwgezet !! Geniet er van !! En ooit hoop ik eens in jullie voetstappen te treden !!
    'k Ben al blij dat er een biertje voorradig is !! In India was dat niet het geval !
    Catherine
  7. M.R. + A:
    2 juli 2013
    Het was wel een lange dag geweest zijn. Het bed voor sommigen en een pintje voor anderen zal deugd gedaan hebben
    Ik zou er met al mijn gemengde taalkust goed van pas komen. Blij dat jullie na een lange reisdag goed onthaald werden door de langharige neusman. Als hij maar goed voor jullie zorgt.
    Geniet volop en kusjes van moe.
    Geniet maar volop van de reis en wij beleven het mee.
    Hoe zal de stad Lima zijn?
  8. M.R. + A:
    2 juli 2013
    Het was wel een lange reisdag. Het bed voor sommigen en een pintje voor anderen zal wel deugd gedaan hebben.
    Ik zou er met mijn gemengde taalkunst goed van pas komen.
    Gelukkig werden jullie door de langharige man goed ontvangen en de Peru zal jullie bekoren
    Veel groetjes aan de 5 gelukkigen van moe.
  9. Die van 14:
    2 juli 2013
    blij te horen ofte te lezen dat jullie zich al volledig aangepast hebben :-) met het spaans als basis kan het niet verkeerd gaan, oftewel...Kobe ... misschien toch uw menu'tje aanpassen haha groetjes uit leieland, hier nog niks veranderd, hopend op beter weer naar het weekend toe ...speriamo
  10. M.R. + A:
    2 juli 2013
    Als je niet slim zijt. Geen kruisjes meer aanklikken zal de regel zijn. Bedankt voor de hulp.
    Groetjes van moe en tot het volgende reisverhaal.