Verrassende ontmoeting en we vliegen er direct in!

1 april 2017 - San Pedro De Atacama, Chili

Hoi iedereen,

We zijn veilig en wel aangekomen in Santiago de Chile na een tussenlanding van een uurtje in Buenos Aires. Jammer toch, deze stad staat ook nog op mijn bucketlist. Ik zou zo graag eens de Casa Rosada  bezoeken en enkele tangolessen volgen. Maar goed, zal niet voor deze keer zijn.

Als we aanschuiven bij de douane horen we plots iemand roepen. Veronica, de mama van Heike(die afkomstig is uit Chili) en haar broer Jirg zijn ook net aangekomen. Ze zegt dat haar broer (Guanka)haar komt ophalen aan de luchthaven en ze zal hem vragen om ons naar ons hotel te voeren. De Chileense gastvrijheid regelt daar in enkele minuten niet alleen luchthavenvervoer, maar we worden ook uitgenodigd voor het middageten bij een nicht (Coca). Zo zijn we natuurlijk direct in de sfeer. Gelukkig heb ik enkele tabletten cote d'or mee voor Kobe en kan ik een Belgisch cadeautje achterlaten. Sorry zoontje! We krijgen een lekker versgeperst sapje en eten dan smakelijk empanadas en een  maÏsgerecht met een lekker lokaal wijntje. De dochter van  Coca,die 5 jaar is, steelt ondertussen de show.

Na het eten verkennen we Santiago en we zien het regeringsgebouw waar Allende indertijd werd afgezet door Pinochet. We bezoeken de Plaza de Armas (elke zichzelf respecterende stad in Zuid-Amerika heeft zo'n plein) die heel levendig is en bezoeken de kathedraal. Op de vismarkt zien we mosselen die zo groot zijn als een hand en heel wat onbekende vissoorten. Het is heel druk in de winkelstraten. De reden is eenvoudig  zegt Guanka : we zijn het begin van de maand en iedereen heeft zijn loon ontvangen. Na enkele uren zetten 'onze ' Chilenen ons af aan het hotel. We nemen afscheid met een dikke knuffel. Nog een biertje en straks iets eten en dan slapen. Morgen terug naar de luchthaven voor onze final destination : Kobe en Heike terugzien. Wordt vervolgd.

Bedankt voor de berichtjes, leuk dat jullie ons weer volgen.

Groetjes van de Leielanders!

1. Palettekop:
    Hela hola

Ik zorg er dan speciaal voor dat ik familie heb in Chili zodat jullie een gratis rondleiding krijgen. En wat krijg ik als dank? Minder Chocola!!!
    Awel merci

Ik bedoel welkom tot morgen...

Groetjes
    Palettekop
  2. De gepensioneerde die straks ook niet thuisblijft:
    2 april 2017
    Grote mosselen op 1 april... gie nie zulle Jeanske ! Chilenen met kleine handjes, ja ! Enne ... was het goeie chocola ?
  3. Rik moreels:
    2 april 2017
    Jan, als je een adres nodig hebt in Buenos Aires om tangolessen te volgen, laat het maar weten. Wij zijn bij Piazolla geweest.
    Groeten
    Rik
  4. Nonkel Gino en tante Anne:
    Hallo leielanders,
    Doe vele groetjes aan Kobe en Heike en haar familie.
    Groetjes nonkel Gino en tante Anne.
  5. Luc @ Kathleen Vercruysse - Coine:
    2 april 2017
    Jullie zitten al direct in vakantiemodus! Geniet ervan!
  6. Stephan Bourgeois:
    2 april 2017
    Geniet van deze prachtige reis en we volgen jullie reisverhaal . Groetjes uit ons Belgenlandje
  7. Katia:
    2 april 2017
    Hallo Jan en Hilde. Dat is meteen al genieten!!! Groetjes aan onze kadetten straks.
  8. Egied Victor:
    2 april 2017
    Geniet er van! Klinkt super :)
  9. M.R. + A:
    2 april 2017
    De reis alleen is al een belevenis. Genjet nu van het gezelschap. De wereld zit vol verrassingen.
    Groetjes moe.
  10. Walter en Jeanine:
    4 april 2017
    Leuk zo een ontvangst na die lange reis. Je voelt je onmiddellijk al een beetje thuis.

Groetjes