De laatste dagen en Robbie Wessels!

29 juli 2017 - Wevelgem, België

Hallo,

we zijn al enkele dagen terug in het grijze België, maar jullie hebben nog recht op het einde van onze avonturen in Namibië.

Zondag : nadat we hebben ingecheckt voor onze vlucht via de KLM app. rijden we naar onze laatste lodge, Immanuel, zo'n 20 km boven Windhoek. Deze lodge staat bekend om zijn lekkere keuken, en lekkerbekken als we zijn : onze keuze was snel gemaakt. We genieten van een laatste lekker dinertje in Afrika (wild, uiteraard!). De uitbaters zijn van Duitse komaf en een schnaps op het einde ontbreekt dan ook niet.

Maandag : we hebben nog een missie! Vorig jaar hebben we, mede door Heike, Robbie Wessels leren kennen. Robbie is een Zuid-Afrikaanse zanger die erg grappige teksten heeft en echt absurde filmpjes op het web plaatst. Kijk maar even mee, absurder kan niet! : http://vevo.ly/23Ktvo Via zijn Facebook zijn we te weten gekomen dat hij een nieuwe CD heeft uitgebracht en ik wil deze persé meenemen naar huis. We rijden naar het shopping center dat we nog weten zijn van enkele weken terug, en ja hoor : bij de nieuwe releases, op plaats 9 vindt Willem de CD. Ik ben in mijn nopjes en doe, als nieuwe eigenaar van de schijf van het jaar, één van zijn dansjes ! Op straat ga ik lustig verder (na een weddenschap met Eva dat ik al dansend over het zebrapad zal huppelen). Anton heeft zijn bedenkingen bij de capriolen van zijn padré...

Nu nog naar de luchthaven, een heel gedoe bij het inleveren van de huurwagen en nog een groter gedoe om de valiezen af te geven, briefjes invullen om het land te verlaten en 2 X fouilleren... Tja, een terrorist zal niet op de KLM vlucht geraken!

Dinsdag : na een rustig vluchtje landen we in Amsterdam (waar Eva en ik een Robbie Wesseldansje doen om onze spieren los te schudden, tot hilariteit van enkele passagiers - niet van Anton) en wachten op onze vlucht naar Düsseldorf. We lunchen terug in het schnitzel restaurant de 'Pferdestalle' en rijden dan naar huis. De Robbie CD zorgt ervoor dat ik niet in slaap val en veilig ons gezellig clubje terug thuis breng.

Zo, beste lezers, dat was het voor deze keer : eind januari, begin februari reizen Hilde en ik Kobe en Heike in India achterna.

Wordt dus vervolgd!!!

Vele groetjes van de Leielanders (& Dut) en bedankt om ons te volgen!

1. Nonkel Gino en tante Anne:
    Hallo leielanders.
    Jullie terug thuis en wij op reis.
    Met ons alles goed, lekker weertje en vooral
    Lekkere Sangria, santé.
    Groetjes vanuit Santa Susanna
    Nonkel Gino en tante Anne.
  2. De gepensioneerde die straks ook niet thuisblijft:
    29 juli 2017
    Het was weer leuk om te lezen. Aldus kon ik me gelukkig voelen met het aftrainen van mijn oude spieren bij het snoeiwerk, het genieten van het schouwspel van de veelkleurige goedkope visjes in mijn visputje, de puur natuur - vlinders, kikkers, padden, veldmuisjes, mieren, pissebedden, gouden loopkevers, duizend- en miljoenpoten,... in mijn tuintje, en dit allemaal zonder vermoeiende trips- gedoe met auto's en papieren... en dit allemaal om een dikke olifant, een giraf met een lange nek, een gnoe met een dikke nek, een ander niet zo leuk beestje met korte pootjes, ....
    Thuis best !
  3. Walter en Jeanine:
    29 juli 2017
    Bedankt.Het was super leuk om jullie reis mee te maken..Groeten Walter en Jeanine.
  4. M.R. + A:
    29 juli 2017
    1 met de natuur, toch samen.
    Welke foto vertelt al de geheimen? De echte zanger die de hoofden dol maakt? De jongste moest de ouderen in toom houden. Anton een goede voorbereiding als kampleider.
    Afbeelden van de rotsen, de inwoners, jullie zelf, dieren o.a de etosha die hier op de kast staat als herinnering aan AFRIKA.
    Moe die van op afstand kon genieten...
  5. Catherine:
    30 juli 2017
    Bedankt voor het mogen mee genieten van de reis. Aan de commentaar en de foto's moet het opnieuw een trip geweest zijn om in te kaderen!
    India is een super mooi land met enorme contrasten! Ik hoop dat je niet zelf rijdt want de eerste uren waande ik me in een film van Indiana Jones.. het onmogelijke lukt daar áltijd. Op de weg ginds óók. Catherine
  6. Jean-Marie Wylin:
    30 juli 2017
    Bedankt om jullie reis te mogen mee-beleven. Leuk om volgen.
    Alleen dat filmpje met de dansende Jan ontbreekt !
    Dit zou 'de kers op de taart 'zijn !
    Tot de volgende reisblog vanuit India.